Saturday, January 9, 2010

SIVAS YORESINDEN BAD

Bad bir cesit salata gibi hanimlarin gunlerinde oturmalarda yaprakla yedigimiz ve benim cok sevdigim bir yoresel lezzettir.En son Sivas`a gittigimde canim Nuriye teyzem yapti onun elinden yemekte ayri bir lezzet benim icin ellerine saglik teyzecigim.Aslinda sadece benim memeleketimde degil bir cok yerdede yapildigini duydum hem vitaminli hemde degisik bir tarif denemek isteyenlere tavsiye ederim gelelim tarife :2 su bardagi yesil mercimek su eklenerek 5 dakika duduklude haslanir ,kapak acilinca sicagiyla bir cay bardagi ince bulgur eklenirkapagi kapatilip bir tarafta bekletilir,bu arada yesillikleri yesil sogan ,maydonoz ,domates ,dereotu ince ince kiyilip iki yemek kasigi salcayla birlikte mercimegimize eklenir istege gore karabiber ,kimyon ,pul biber ben extra tursu suyu eklerim nefis olur limon suyuda olabilir .Servis ilikken yapilir ve asma yapragiyla yenir .AFIYET OLSUN

5 comments:

Suskun said...

Bende sivaslıyım ve çok severim badı:) Ellerinize sağlık..

Hatice said...

Tesekkurler sevgili Hilal bazi kisilere tadi degisik geliyo olsada yesek:)

Suskun said...

Evet ya ben Boluda oturuyorum . bigün arkadaşlarıma yaptım pek beğenmediler. ama bana sorarsan bi çok yemekten daha çok severim. uzun zamandır yapmadım. En kısa zamanda yapıcam:)

Hatice said...

Bende cok sevdigim halde sadece kendim icin yapmiyorum Sivas`a gittigimde bol bol yiyorum ,ayrica yesil mercimek de cok vitaminli ustelik bulgurla cok besleyici bir ogunde oluyo ben demi yapsam cok canim cekti hele de yaprakla:)

camay said...

haticem ellerine saglik,ilk Sivas ta yemistim ve bayilmistim lezzetine ,canim cekti bende yapayim..