Tuesday, April 15, 2008

ZEYTINYAGLI YAPRAK SARMASI


Bizim kulturumuz dedik ustune nede guzel oldu yaprak sarmasi tarifi geldi.Guzel yemeklerimiz birazcik ugrastirsada bence hepsi ayri bir guzel mantisi ,sarmasi,baklavasi....ve dahasi o kadar cok ki zaten sirf bu yuzden yemek sitesi acmaya karar vermistim bazen cok guzel tarifler aliyordum ve unutuyordum ,simdi devam etttirbilirsem guzel bir arsivim olucak insallah.Hatta sarma cesitleri bile o kadar cok ki lahana sarmasi,pazi sarmasi hatta pirasa daha bilmediklerim bile vardir eminim bizim kadinlarimizda becerikli degil mi? Bana gorede bir o kadar zeki her isin altindan kolaylikla geliyorlar canim vatanim benim cok ozlemisim heralde :) yazdikca yazasim geldi neyse tarife geceyim
Malzemeler:iki su bardagi princ
iki tane orta boy kuru sogan
bir kasik domates ,bir kasik biber salcasi
bir tane havuc rendelenecek
limon,tuz ,karabiber,kimyon,tereyag ,siviyag istege gore zeytinyagi
Yapilisi: once siviyag ve teryag eritilir ,soganlar kup kup dogranip kavrulur, salcayi atip kavurduktan sonrada prinler rendelenmis havucta koyup baharatalar atilir limon suyunuda katip iki su bardagi suyumuzu elkeleyip kisik ateste suyunu cekemesini bekliyoruz diger tarafta yapraklari hazirlayip ic malzemesiyle sariyoruz ve afiyetle yediriyoruz ellerimize yuregimize ve yuzumuze saglik saglik olsunki yuzler hep gulsun AFIYET OLSUN

No comments: