Sunday, January 18, 2009

ASURE


Asure zamani geldi hadi dedim yapayim evdekilerde cok seviyo onlarda sevince tabi zevkle yapiliyo hersey ,her yapisimda daha guzel yapmayi ogreniyorum ama esas mesele malzemelermis yarma cok onemliymis test ettim :) dusunun o kadar ugrasiyosunuz sonu husran ama malzemelerimi ikiye boldugum icin ikinci fasili kaynattim diger bir onemli noktada renk tabi bunun icinde uzum ,kayisi ve inciri ayri bir kapta kaynattim en son hepsini karistirip 2-3 dakika kaynatip servis kaselerine aldim ve soguyunca uzerini badem ceviz ve kuru kayisi ile susledim.AFIYET OLSUN
malzemeler:bir bucuk su bardagi kuru fasulye
bir bucuk su bardagi nohut
iki bucuk bardagi yarma
8-9 kuru incir
kucuk bir kase uzum
6-7 tane kuru kayisi
iki su bardagi seker
5 su bardagi su ,birkac tane karanfil,bir tatli kasigida tarcin icine kaynatirken attim ve ceviz olursa findikta cok guzel olur ama ben bulamadim:)
Yapilisi:butun malzemeleri buyuk bir tencereye koyuyoruz incir ,kayisi yi kucuk kucuk dogruyoruz asuremizin renginin acik olmasini istiyorsaniz incirleri baska bir kapta kaynatip sonradan ilave ediyoruz , sicakken kaselere koyuyoruz biraz soguyunca arzuya gore ceviz, fistik findik , damak zevkinize gore ne isterseniz onunla susuleyip sevis yapiyorsunuz. AFIYET OLSUN

No comments: