Sunday, March 7, 2010

PASTANE PUACASI



Bugun benim dogum gunum her gecen yilla onceleri buyudugum icin cok seviniyordum ama simdilerde artik yaslanmaya dogru birer adim gibi geliyor.Hem ne demis sair omrun yarisi .Ama bu beni hic uzmuyor tabiki 30 lu yaslarda olmakda farkli ama her yasin kendine gore bir guzelligi bir anlami var ,hem insan sevdikleriyle birlikte olduktan sonra yasin ne onemi varki ...
Bana gore anlamli olan bu gunu sizlerle paylasmak istedim .Herseyin gonlunuzce, gonlumuzce oldugu nice guzel senelere diyorum .
Bana gore gercekten super bir tarif ben hamurunu cok begendim ayrica resimledigim gibi,ayni hamurdan cok cesit yaptim puaca ,acma ,pizza ,hatta zeytinlide yaptim sizde rahatlikla herseyde kullanabileceginiz super yumusak bir o kadarda lezzetli bir puaca mutlaka deneyin derim:) Bu malzemelerden 3 tepsiye yakin cikiyor ona gore malzemeler ayarlanabilir.Tarifi http://www.afiyetle.com/1130-Pastane_pogacasi_tarifi.html#`den aldim.
malzemeler: 1paket margarin ,
7 cay bardagi sut,
3 yumurta, beyazlari icine , sarisi ustu icin,
1.5 yemek kasigi tuz,
2yemek kasigi seker,
aldigim tarifte 2 paket yas maya diyor ama ben 2 yemek kasigi kuru instand maya kullandim gelelim yapilisina ;
oncelikle margarini isiya dayanikli bir kapta eritiyoruz, icine sutumuzu ilave edip ilitiyoruzsonra dige malzemeleri ve ununu ekliyip hamuru mayalandiriyoruz ben mayalanma icin cok beklemedim hamur ilik oldugu icin hamen kabarmaya basladi ama puf noktasi tepside mayalanma mutlaka yapin ,en az 45 dakika okadar vaktiniz yoksa firinda 60 dercede 15 dakika bekletin iki kati oluyo yumurta sarilari surup 200 dercecede ustleri kizarana kadar pisirin.AFIYET OLSUN

4 comments:

Nafiye Göktepe said...

Dogum gunun kutlu olsun canim. Nice mutlu yillara sevdiklerinle ve sevenlerinle beraber ulasmani dilerim.consemi

Nafiye Göktepe said...

son kelime yanlislikla yazildi, cok afedersin... :)

Hatice said...

Tesekkurler canim guzel dileklerin icin .

ebru said...

abla merhaba öncelikle geçmiş doğum günün kutlu olsun.sana sitemde bir ödül verdim. alırsan sevinirim.
benim kim olduğuma gelince ben handan çipilin eltisi ebu amerikada tanışmıştık. siteni sürekli takip ediyorum. sende beni eklersen sevinirim. çocukları yerime öp:))