Wednesday, February 20, 2008

KURUVASAN


Tatli prensesim bugun daha iyi oldugu icin ben onu uyutur uyutmaz gectim hemen bilgisayarimin basina tarif atayim diye uzun zamandir sizlerle paylasmak istedigim cok sevdigim sunumuda sik bir ikram biraz oyaliyo ama zahmete deger,hem uzun surede kalabiliyo yani bayatlamiyo.Ben cogunlukla yaptigim ikramlarin kalanlarini buzluga atiyorum ,hem sonrasinda ise cok yariyo , cocuklar icin de ihtiyac oldugunda iki uc dakikada mikrodalgada yeni pismis gibi oluyo mutlaka deneyin derim eminim cok begeneceksiniz .
Malzemeler:iki fincan sut
bir fincan siviyag
uc yumurta ikisinin sarisi ustune
bir yemek kasigi kuru maya veya kucuk yuva mayalardan bir paket(ben kuru kullandim)
bir tatli kasigi kasigi seker
250gr terayag margarin ne olursa ben tuzsuz terayag kullandim
bir yemek kasigi tuz ,yeteri kadar un unu fazla aliyo ama dikkat edin hamur yumusak olursa daha guzel oluyor
ic malzemesi haslanmis patates tuz ve karabiber ,isterseniz marmelat ,nutella,peynir ne isterseniz olur ama patateslide hos oluyor
Yapilisi:malzemeleri bir kabin icine alin sutunuz ilik olursa daha iyi olur en son maya ve unu koyuyoruz ben makinamda yogurtturuyorum ama eldede olur hamurumuzu biraz dinlendirip 12 parcaya boluyoruz ve 10 dakika bekletiyoruz,bu parcalarin 6 sini bir kenara koyup 6 parcasini aliyoruz bir tarafta tek tek acip iclerine oda isisinda olan tereyagini suruyoruz isterseniz eritebilirsinizde ust uste koyduktan sonra bir tarafa alip diger 6 parcayada ayni islemi uyguluyoruz bu sekile 15 dakika bekletiyoruz her iki parcayi onceki yapmis oldugumuz parcayi alip oklavayal acabildigimiz kadar aciyoruz un fazla olmamak sartiyla kullanabilirsiniz sonra o yuvarlak parcayi once dort parcaya sonra herbir dordude dort parcaya bolun(hazir yufkayi sigara boregi icin kestigimiz gibi kesin) ucgen olan bu parcalari bastan ic koyup sarin parcalar buyuk olursa kucultun oyle daha guzel oluyor hamur olcusunde kullandigimiz fincan cay fincani ama kucuk boy su bardagida olur ayrica malzemeleri iki ye bolup hamur yaparsaniz sadece bir altili yapmis olursunuz ondanda bir tepsi cikar yaptiktan sonra 45 dakika tepside bekletip yumurta sarilarini surup arzuya gore corek otuda atip firina verebilirsiniz 200derecede pisecek ve mis gibi cayla sicak sicak yenecek :) AFIYET OLSUN

No comments: