Wednesday, July 9, 2008

KIYMALI ACMA





Merhabalar uzun bir aradan sonra yeni bir tarif ekleyeyim dedim.Itiraf etmeliyimki kucuk cucukum cok zamanimi aliyor ve bicirik ne zaman bilgisayarimin basina gecsem fisini cekiyo:) bende ona bakip gulumseyip hic bir seyin onun kadar onemli oladigini dusunuyorum bu kismi tatli yani ,bide yemek olayi var o kismi dehset neyse ben su canim kiymali acmanin tarifine geceyim. Cok denemelerimden sonra sonunda dedim artik hamurunuz ne olursa olsun yani malzemeleriniz hamuru acarken ince yapmiyacagimizi ogrendim tabi hamurun kivamida onemli benim kullandigim hamur herseye gidiyor yumusak puf puf sevenlere oneririm

Malzemeler:Bir bucuk su bardagi sut ,yarim su bardagi su,bir su bardagindan bir parmak eksik siviyag (daha azda kullanabilirsiniz nasil olsa hamura sekil veririkende tereyag kullaniyoruz),bir tatli kasigi tuz,bir tatli kasigi seker ,bir bucuk yemek kasigi maya ,bes su bardagi un ,100grtereyag acmaya hamura suruyoruz ,bu hamurda en cok unun olculu olmasi hosuma gitti o yuzden cok kullaniyorum daha oncede bahsetmisimdir pizzada da kullaniyorum bide yapinca hamurumu biraz kullanip kalani buzluga koyuyorum sonrada kullanmakta guzel oluyor.

Ic malzemesi :arzuya gore degisir peynir maydonozda olur ben kiymali yapamak istedim kiymayi bir guzel kavurdum icine ince dogranmis yarim sogan koydum tuz ve karabiberini attim birazda kimyon hazirlayip b ir tarafta sogumaya biraktim

Yapilisi:sivi malzemeleri karistirip maya ve ve digerlerini ekliyoruz hamurumuz mayalanmadan bezelere aliyoruz ,oda sicakligindaki teryagimizida alip acmaya basliyoruz, yumurta buyuklugundeki bezelerimizi alip tek tek elimizle cok inceltmeden acip icine tereyagini suruyoruz icine ic malzemesini koyup kol boregi gibi sariyoruz bir kenarda biraz bekletiyorum digerlerini yapana kadar beklemesi yeterli oluyo sonra basa donup iyice kivirip simit seklini veriyoruz tepsimizde en az yarim saat ben bir saate yakin bekletiyorum sonra uzerine yumurtasini surup corek otu ve susamla susleyip firina veriyorum sicak yemenizi tavsiye ederim yani pistikten sonra biraz dinlendirip servis yapabilirsiniz .AFIYET OLSUN

No comments: