Sunday, December 16, 2007

EV ISI LAHMACUN



Ya cok ozlemisiz hos gecen mayista bolcana yemistik TURKIYE de ama insan ariyo bizim ailemizde vazgecemediklerimizden her ne kadar hazir yediklerimize benzemesede burdaki en guzel alternatif bizim icin , cocuklar cok sevindi , canim benim guzel kizim Istanbul da ilk gittigimizde bir lahamacun yiyisi vardi herkes bize bakiyodu eee uc yil az degil bunu gidince anladim cok ozlemisim annemi, babami , ablami,hacer ablami ,rubusu,sumocum u ,aysem i ,cihatim i , canlrim benim herkesi butun sevdiklerimi ,arkadaslarimi; kimi zaman icimde hissederim inceden o siziyi o kadar ki aglarim rahatliyana kadar ,kimi zaman neye agladigimi bile bilmeden.Tabi cogunlukla faktin nasil gectigini bile anlamam benim tatli biciriklarim sayesinde,birtanecik esim ,canim arakadaslarim sayesinde ya tarife gelemedik tafini burdan aldimhttp://aquanautsblog.blogspot.com/2005/11/garantili-lahmacun-ve-ideal-gaz-yasasi.html Sidika cim vermisti onceden de denemistim cok zahmetli ama sevenler icin denemeye deger

Malzemeler :bir bucuk bardak yogurt

1/3 su bardagi siviyag ben teryag erittim

1/3 su bardagi ilik su

iki cay kasigi maya

bir cay kasigi seker

tuz,un tarifte yarim kilo diyo ama ben kivama gore yaptim makinada yogurtugum icin yumusak ama ele gelen bir kivam oldu sert olmasin unu azar azar koyarsaniz daha iyi olur

Yapilisi;oncesker ,maya ,ilik suyu on dakika beklettim maya kabardi sonra malzemeleri makinaya koyup yagi, yogurdu,tuzu ve unu koyup baslattim hamur yapma bolumunde ; zaten bir saat mayalandirin diye yaziyo bu arada kiymasinin malzemeleri ancak hazirlaniyo

Kiymanin malzemeleri: 500gr kiyma

bir buyuk sogan

maydonoz arzuya gore ben cok sevdigim icin bol koydum

biber hepsini rondoda cektim tuz ,karabiber ,kimyon ,pul biber ,sumak ekledim hatta kiymaniz yagsizsa birazda siviyag guzel olur iyice karistirip hamurun ustune kasikla surun kasikla kolay oluyo

Mayalanan hamuru istediginiz olcude alip ince acip ustune kiymayi suruyosunuz hamur yogurtlu oldugu icin cok kolay aciliyo siz acabildiginiz kadar ince acin oylesi daha guzel oldu tarifte 8 e bolun diyo ama bana gore oyle yapinca hamur kalin oldu daha kucuk bezeler alip yapabilirsiniz cok bereketli oluyo hatta ben folyo lari iki uc kat edip ustune yaptim, altlarini yaglamayi unutmayin pistikten sonrada fazla gelenleri oylece buzluga atin hatta pisirmeden de atip sonra cikarip pirirebilirsiniz yani folyonun uzerinde hazirlayip ustunude kapatip yapabilirsiniz ben daha once pisirip koydum buzluga sonra mikro dalagada isitip cozdurdugumde yeni gibi lezzetlilerdi ne diyeyim kolay gelsin ve AFIYET OLSUN

No comments: