Monday, September 8, 2008

RULO PUACA

Bu nefis puacalari yemek sitelerini gezerken http://durulezzetler.blogspot.com/2008/08/rulo-poaa.html den aldim.Goruntusu cok hos gelmisti yapilisida kolay gelince hadi deneyeyim dedim ,gercekten yapilisi cok oyalamiyo ve harika bisey ozellikle yumusak pauca sevenler icin puf puf olurya aynen oyle oldu o kadar cok kabardiki hatta tepsiden tasacak sandim sanirim tepside de biraz fazla beklettim en az bir saatti sizde tepside mayalandirin sonuc super gelelim yapilisina;
MALZEMELER
2 YUMURTA AKI (SARILARINI ÜZERİNE AYIR)
1,5 SU BARDAĞI SU
1 SU BARDAĞI SIVIYAĞ
1 PAKET MAYA
TUZ
ALDIĞI KADAR UN (BEN YAKLAŞIK 6 SU BARDAĞI KULLANIYORUM)İÇİNE SÜRMEK İÇİN 100 GR.MARGARİN İSTENİLEN İÇ MALZEMESİNİ KULLANABİLİRSİNİZ. YAPILIŞI: MALZEMELERİN HEPSİ KARIŞTIRILARAK YUMUŞAK BİR HAMUR ELDE EDİLİR.ÜSTÜ KAPALI BİR KAPTA 45 DAK.MAYALANMAYA BIRAKILIR.MAYALANAN HAMUR 2 YE BÖLÜNÜR.HAMURUN BİR PARÇASI ALINIR.MERDANE YARDIMIYLA YAKLAŞIK 45-50 CM. AÇILIR.ODA ISISINDA BEKLEYİP YUMUŞAMIŞ MARGARİNİN YARISI YANİ 50 GR.MI HAMURUN ÜZERİNE SÜRÜLÜR.DAHA SONRA RULO ŞEKLİNDE SARDIĞIMIZ HAMURDAN YAKLAŞIK 7 ŞER CM.LİK PARÇALAR KESİLİR.ORTALAMA 8-9 PARÇA ÇIKIYOR.HER BİR PARÇA EL YARDIMIYLA AÇILARAK YAKLAŞIK 10 CM.LİK KARELER ELDE EDİLİR.KENARINA İÇ MALZEMESİ KONULARAK RULO ŞEKLİNDE SARILIR.AYNI İŞLEM DİĞER PARÇALARADA YAPILIR.YAĞLANMIŞ FIRIN TEPSİSİNE DİZİLİR.ÜZERİNE YUMURTA SARILARI SÜRÜLÜR.ÇÖREK OTU VEYA HAŞHAŞ SERPİLEREK 30 DAKİKADA TEPSİDE DİNLENDİRİLİR.ÖNCEDEN ISITILMIŞ 200 DERECE FIRINDA KIZARANA KADAR PİŞİRİLİR....AFİYET OLSUN...







5 comments:

Anonymous said...

ELİNİZE SAĞLIK. BU KADAR YUMUŞAK BİR POĞAÇA OLDUĞUNA GÖRE BİZ DE EN KISA ZAMANDA DENEMELİYİZ MUTLAKA.

eldivenlerim said...

bloğuma geldiğin ve güzel yorumların için tşkler;) pağaca enfes gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım, bol bereketli iftarlar...

Hatice said...

Tesekkurler bende cok mutlu oluyorum boyle guzel yorumlari gordukce sizelerede hayirli ramazanlar

Anonymous said...

Sahane bir poaca olmus, ellerine saglik canim. Hayirli ramazanlar.

Hatice said...

Sagol senemcim hayirli ramazanlar