Wednesday, September 24, 2008

ŞAKŞUKA

Ramazan telasindan firsat bulamadigim icin siteye yeni tarifler atamadim davetler ve cok guzel bir ramazani daha geride birakiyoruz mubarak gunler cabuk gecti ama insan anlamiyo 4 gun sonra da insallah bayramimizi kutluyacagiz .Herkes gibi bende cocuklugumun ramazanlarini cok ozlesemde cocuklarima hep onlari anlattim ,onlara cok egenceli geldi ,hele o horoz sekerlerimiz vardi alir bir saat seyrederdim ayrica bakkaldan aldiklarimida bir guzel dizer iftarda nasil yiyecegimi hayal ederdim, ama en guzeli dedelerimizin sirtinda gezmekti oyle yaparak ilk orucumuzu onlara vermemizi isterlerdi, bunlar sadece bir kaci simdi kuzucuklarima bunlari anlatikca guluyorlar ;hatta onlarda ilk oruclarini herkese hediye etti malumunuz cok kiymetli tabi:) Bizde acizane cocuklarimiza guzel ramazanimizin manevi havasini hissetmeleri paylasmayi ogerenmeleri adina davetler yaptik eminim guzel vatanimiza dondugumuzde dahada guzel yasayacaklar ramazani ,guzel bir davetten guzel bir yemek ben yemeye doyamadim:) hafif ve cok lezzetliydi ozellikle patlican sevenlere mutlaka deneyin derim ellerine saglik Derya`cim tarifi Derya`dan ege bolgesıne aıt bır yemek egede kızrtmadan yapılır daha hafif olsun dıye
malzemeler
1 soğan2-3 tane çarlıston bıber (ben renklı dolmalık bıberlerın yarısını kullandım)2-3 ince patlıcan (burdakı patlıcanların 1 tanesı yetti)2 domates İnce doğranmışsoğanı zeytınyağında öldürdüm biberlerı kucuk kucuk kestım onlarıda kavurdum sonra patlıcanlarıda kup kup kesıp kavurdum 10-15 dakika cok az su doktum yarım ila 1 cay bardagı kadar suyunu cekıp pişince uzerıne robottan gecırdığım domatesı doktum bırazda oyle kavurdum ,oğuyuncada uzerıne sarımsaklı yoğurt doktum afıyet olsun

No comments: