Sunday, December 21, 2008

CEVIZLI KRAMELLI TART


Bu guzel ve degisik tart tarifinide yine sevgili http://www.kibelesofrasi.com/archives/151`den aldim.Aarkadaslarim begendiler ama benim kalibim biraz kucuk geldi biraz daha ince olsa eminim daha guzel olurdu yinede cok begendim hele o kremel tadi harikaydi cevizlede ayri bir guzel olmustu ben krameli hazir aldim bu yuzden yapimida kolay geldi bana tavsiye ederim.AFIYET OLSUN
hamur için:
125 gr erimiş ılık tereyağı
1 çay bardağı yoğurt
1 çay kaşığı tuz
1,5 su bardağı un ( ayarlayın)
Üzerine:
200 gr rende peynir
3 yumurta
1 su bardağı süt
1 demet kıyılmış dereotu veya maydanoz
Tartın içine hazırlanan garnitür :100 gr ceviz dövülmüş
60 gr tereyağı erımıs
1,5 çorba kaşığı un
2 yumurtayarım
su bardağı pudra şekeri
karamel için:150 gr şeker100 ml süt kreması20 gr tereyağı1 paket vanilyasüsleme için bütün ceviz
Yapılışı:
hamur hazırlanır dolapta dınlendırılır.tart kalıbı yağlanır. unlu zemınde hamur merdane kalıbın büyuklüğüne göre açılır tart kalıbınına yerleştirilir.garnitür hazırlanır : yumurta sekerle 5 dakika çırpılır. içine erimiş ılık yag ve ceviz ve un eklenir karıştırılır. tart hamurunun üzerine yayılır. önceden ısınmış 185 derecede pişirilir.
Karamel hazırlanır:şeker çelik tencerede eritilir karamel kıvamına getırılır krema , yağ ve vanilya eklenir karıştırılarak yedirilir. ılıklaşınca tartın üzerine gezdirilir. cevizle kenarları süslenir. isterseniz pudra sekerı serpebilirsiniz..

No comments: