Thursday, December 18, 2008

BAKLAVA


Yine uzun bir aradan sonra herkese merhabalar ya aslinda hergun siteme bakiyorum ama yogunluktan biseyler atamiyorum aslinda cok da guzel yeni tarifler denedim insallah yakinda onlarida atacagim.Yine bir guzel bayrami geride biraktik umarim hepinizin bayrami guzel gecmistir ne guzeldir bayramlar saygiyla opulen eller ,sevgiyle kucaklasmalar ve hacliklar:))Cocuklarimizin en cok sevdigi kisim tabi..... Bayramca cocuklarda baska bir seker oluyolar cicek gibi hele o el opmeleri miniklerin cok talilar cok ama guzel seyler bunlar milletce kaybetmedigimiz degerler saygi bunu yasim ilerledikce daha bir baska anliyorum yani cocuklarim buyudukce.Yine bir baklava tarifi vericem ama bu ucuncu deneme her seferinde baska bisey uyguladim ama simdi tam not oladim hem arkadaslarimdan hem kendimden:)Aslinda tarif onceki baklava tarifi ama bu tarifte malzemeyi artiridim olculeri tam yazacagim puf noktalari birincisi yagini biraz artirdim ve her kata surdum ve beklettim yani yagini doktukten sonra cekmesi icin en az bir saat bekledim sonra kizartip serbetini doktum.
MALZEMELER: 1 cup siviyag veya eritilmis tereyag daha guzel oluyo
1 cup su eger tek tek acabilen varsa su yerine yogurt konuyormus annecigim oyle dedi
1 cup sutbir yumurta,
2 tali kasigi kabartma tozu kolay acilmasi icin bir yemek kasigi sirke veya limon suyu ,aldigi kadar un,
istege gore iri dovulmus , rondodan gecirilmis ceviz ,uzerine dokmek icin 350 gr tereyag
YAPILISI :Malzemeleri karistirip yumusak bir hamur yapiyoruz 40 parcaya boluyoruz ceviz buyuklugunde , bu parcalari biraz acip servis tabagi buyuklugunde acip aralarina nisasta koyup ust uste koyuyoruz 10 ar tane koyup aciyoruz actiginiz hamurlari birazda bekletirseniz acilirken daha iyi olur kolay acilir yani ,actiktan sonra yani tepsinin buyuklugunde actiktan sonra her 10 tanede ceviz serpiyoruz aralarina yani uc kat ceviz koyuyoruz ve her kata eritmis oldugumuz tereyginidan dokuyoruz bittikten sonra ustune bastirip kesiyoruz uzerine de tereyag biraz istege gore siviyaglada karistirip(benim tepsim baya buyuk oldugu icin cok koydum tereygini ) dokuyoruz 200 derece firinda pisiriyoruz SERBETi:5 bardak seker5bucuk bardak su ,yarim limon istege gore ,vanilya hos bir aroma veriyo isterseniz bir cay kasigi koydum benBaklavamiz pistikten sonra ilikken serbeti dokuyoruz serbetimizde ilik olacak 3-4 saat sonra servise hazir olur ben sabah doktum aksama servis yaptigimda guzel cekmisti

No comments: