Thursday, March 6, 2008

LAZANYA




Lazanya ilk kez yaptim arkadasim Ayse`den tarifini aldim besmel sosla kalan haslamis oldugum parcalinida kucuk baska bir kapta aralarina matar koydum hem cope gitmemis oldu hem degisik guzel bir tat da denemis oldum.


Besemel sos icin : 3 yemek kasigi un tepeleme


2 kasik tarayag una gore biraz da artirabilirsinz


2.5 bardak sut


Kiymali harc icin :500gr kiyma


ikitane biber


1 orta boy kuru sogan


tuz ,karabiber,kimyon,kasar


Yapilisi: Bir paket lazanya yai hasliyoruz icinde 20 tane vardi bir borcama tam 12 tane yetiyo ona gorede haslanabilir ,veya benim gibi degisik tatalari deneyebilirsiniz. Once besmel sosu hazirliyoruz.Tereyagini tencereye koyup eritiyoruz unumuzu katip biraz kavuruyoruz hafif kahverengiye donunce sutumuzu katip muhallaebi kiavminda yapiyoruz karistira karistira yapiyoruzki topaklanma olmasin.Sonra kiymalari yine tereyaginda kavuruyoruz sogan ,biber , salca,hatta domates eminim guzel olur ama benim vde yoktu kavuruyoruz bir kenara alip boracama tek tek makarnalari diziyoruz ,alt kati serip uzerien besemel sosu surup birz kasar serpiyoruz sonra kiymali icimizi koyup ikifci kata geciyoruz boyle 4 kat oluyo em uste besemal sosu surup bolcana kasar serpiyoruz firinda ustleri kizarana kadar pisiriyoruz.AFIYET OLSUN

No comments: