Thursday, March 6, 2008

TAVUK GOGSU







Iste sizler hem pratik hem degisik bir tavuk gogsu bu tatliyi canim arkadasim Seher`den ogrenmistim bir defasinda bana misafir gelecekti o zamanlar kosavadaydik ve biseyler yapmak zordu istedigin her seyi hemen bulamiyosun tabi birde yeni gitmisiz insan cok garip oluyo , o zamanki dostluklarda baska oluyo,yani zor zamanlarin dostlugu.Dusunun kimseniz yok insanlar savastan yeni cikmis sakin kafayla oturduklarina sukrediyo , ama bize gore cok zor hele elektirik kesintileri olurdu bazen 3 saat elektirik olur 3 saat olmazdi.Hatta bir bayram arefesinde elektirik gitmisti ve bayramin ucuncu gunu gelmisti , ve ben isin kotusu bir bakalava yapmistim kizarmak icin uc gun bekledim:) Ya bir tatli tarifi yazacagim aklima neler geldi iste o zamanlarda canim arkadasim benim oglusum kucuk diye bana yardim amacli taliyida ben yapayim dedi .Ben ilk gordugumde sunumuna bayimlistim umarim sizlerde begenirsiniz.Tesekkurler canim arkadasim
Malzemeler: 250gr margarin (ben yarisindan biraz az koydum)
bir su bardagi seker
dort su bardagi sut
bir su bardagi un
bir paket tekli biskuvi normal klasik olanlardan,vanilya
300gr ceviz arzuya gore degisir artirabilirsinizde
Yapilisi:
Once biskuviyi ister elinizle isterseniz rondodan geciriyoruz cevizide ayni sekilde rondodan gecirdikten sonra duz bir borcama, tepsiye duzluyoruz bos yer kalmiyacaksekilde ustunede cevizleri serpiyoruz, ben buyuk boy borcam kullandim .Tereyagini eritip ,unu katip kavuruyoruz ,uzerine sutumuzu dokuyoruz soguk olursa iyi olur topaklanma olmaz karstiriyoruz muhallabi kivamina gelene kadar kaynadiktan sonra 5 dakika kaynatiyoruz bu arada dikkat edin dibini almasin sonra derin bir kapa alip 10 dakika mikserle cirpiyoruz sonra borcama ince bir sekilde biskuvi kiriklarinin ustune bu asamada biraz dikkat gerekiyor sonra buzdalbinda soguttuktan sonra 20cm kalinliginda kendinize gore ayaliyabilirsiniz hatta uzunlugunda resimdeki gibi ayalarsiniz.Kivirip servis tabagina aliyoruz denemeye deger:)AFIYET OLSUN

No comments: