Thursday, October 23, 2008

ACMA



Malzemeler: 1su bardagi sut
1su bardagi su
1 su bardagi siviyag (ben yarimdan biraz fazla kullaniyorum)
5 su bardagi un ,iki yemek kasigi maya ,bir tatli kasigi tuz ,icine surmek icin 200gr tereyagi ,yumurta sarisi uzeri icin ,susam ,corek otu ve bir cay kasigi seker (arzuya gore artirilabilir ben genellikle tuzlu olacaksa cok tuz kullanmiyorum)
Yapilisi:Oncelikle sivilari makinaya koyuyoruz veya yoguracagimiz kabin icine elimizde yapacaksak hamuru sutu ilitmakta fayda var daha iyi mayalanmasi icin.Sonra sirayla maya tuz ve seker ,unuda katip yumusak bir hamur yapiyoruz mumkunse yogurabildigimiz kadar yoguruyoruz ekmek makinasinda biz bunu kesfettik ne kadar yagurursan o kadar guzel oluyormus hamur.Yogrulmus olan hamuru usteki resimdeki gibi yumurtadan birazcik buyuk bezelere boluyoruz ve acabildigimiz kadar aciyoruz hamuru cok inceltmeden ince olunca pek guzel olmuyo tecrubelerle sabittir:)cok deneme yaptim tutturana kadar ,hani soyle puf puf olsun istedim ve sonunda puf noktasini buldum hamuru cok inceltmeden aciyoruz icine oda sicakligindaki ereyagimizi surup rulo seklinde sariyoruz bu islemi tum hamura yapiyoruz.Yapmis olduklarimizi siraya koyarsaniz daha iyi olur boylelikle biraz dinlendirmis olursunuz ,bu islemi bitirdikten sonra ilk yapmis oldugumuz ruloyu elimizle birazcik sundurerek acip simit seklini veriyoruz cok inceltmeye gerek butun hamurlara da ayni islemi uygulayiptepside en az yarim saat mayalandiriyoruz yumurta sarisini surup istege gore susam ve corek otunuda serpip 200 derecelik firinda pisirip servis yapiyoruz.AFIYET OLSUN


No comments: