Wednesday, October 15, 2008

Parmak Kurabiye


Canim kizkardesim Sumeyra `dan bu guzel tarifde ilk yedigimde o kadar cok begendimki ne kadar yedigimi bilmiyorum harika bisey ilk isirikta agizda dagilan bir kitirligi ve hindistan cevizi aromasi cok guzel olmustu.Bende misafirlerime yaptim tam not aldi canim benim cok tesekkur ederim guzel tarifin icin sizleri cok ozledim.......
Malzemeler:250 gr tereyag ,margarin hangisi varsa ben terayagi kullandim tuzsuz
1 su bardagi siviyag
1 su bardagi pudra sekeri
1 su bardagi hindistan cevizi
3 bucuk su bardagi un ,vanilya,normalde yok ama ben sekil vermesi kolay olsun toplansin diye 1 yumurta koydum,kabartma tozu ve en son pistikten sonra uzerine bulamak icin 1 su bardagi pudra sekeri ve iki yemek kasigi tarcin kullaniyoruz
Yapilisi:Tereyagini elimizde yumusatiyoruz icine siviyagi,sekeri,hindistan cevizini ,vanilya,karistirip unla birlikte kabartma tozunuda koyup hamurumuzu yapiyoruz ve kucuk parcalar alip yuvarliyip parmak kalinliginda 3-4cm boyunda kesiyoruz 180 derecede tam kizartmadan cikariyoruz ve bir kapta pudra sekeri ve tarcini iyice karistiriyoruz puf noktasi sicak sicak kurabiyeleri icine atiyoruzki iyice bulansin diye ,kurabiyeler sicak olduklari icin uzerine yapisip azicikta sicagiyla sekeri eritiyo ve o hos tat parmak kurabiye oluyo.AFIYET OLSUN

No comments: