Wednesday, October 15, 2008

Kalbura Basti

Kalbura basti benim cok sevdigim bir tatli Nuriye teyzem yapardi cok super tarif onun annem ozellikle ona yaptirirdi onun kadar guzel yapamasamda cok hos kiyir kiyir bir tatli ve yapimida pratik aslinda biz memleketimizde hurma deriz ama genel bilinen adini yazdim tarifi soyle
Malzemeler:1 paket margarin(veya tereyag ben tereyagi kullaniyorum tuzsuz)
bir cay bardagi siviyag
bir cay bardagi yogurt
bir yumurta,kabartma tozu ,bir tutam tuz ceviz ve yeteri kadar un
Serbeti icin :3 su bardagi seker
3bucuk su bardagi su ,biraz limon suyu tatlimiz sekerlemesin diye

Yapilisi:Tereyagimizi eritiyoruz veya oda sicakliginda bir kaba aliyoruz diger malzemeleride ekleyip yumusak bir hamur yapiyoruz ne kadar yumusak olursa bir o kadar guzel oluyo ve serbetini o kadar iyi cekiyor.Tecrubelerime gore butun hamurlu tatlilarda genel kural diye dusunuyorum.Hamurumuzu yaptiktan sonra kalbura veya ebnimyaptigim gibi suzgu kullanabilirsiniz uzerine uc parmakla bastirip parmak bastigini yere ceviz koyup ters cevirip tepsiye yerlestiriyoruz 200derecede pisirip biraz soguyunca ilinmis olan serbetide dokuyoruz .AFIYET OLSUN

No comments: